HTML

Egy ínyenc kismama naplójából

Naplószerű bejegyzések egy kismamától, aki szeret főzni, a férjéről gondoskodni, és bízik abban, hogy hamarosan új taggal bővül a családja.

Friss topikok

  • Astrid Carolina: Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza ho... (2012.05.14. 14:38) Az első NST

Linkblog

Női tanácsok a védőnőtől

2011.08.08. 14:58 Quo usque?

 

 

2011. augusztus 8.

A múlt héten felkeresett itthon a védőnő. Lelkiismeretesen kitakarítottam a lakást, de az ablakokat azért nem mostam le. Az egyre növekvő pocakkal igazi kihívás már a takarítás, lassan a lépcsőn való közlekedés is magashegyi teljesítmény-túrának tűnik. (Persze, erre is van magyarázat. Ahogy növekszik a baba, nemcsak a beleket és a gyomrot nyomja egyre feljebb, hanem a tüdőt is szépen összepréseli. Így folyamatosan csökken a tüdőkapacitás azzal párhuzamosan, hogy a cipelendő teher egyre nagyobb… Magyarul mindez szuszogással, légszomjjal és szédüléssel jár.)

 

A védőnő két oldalas listával lepett meg, hogy mi mindent kell beszereznem. Az első lista azt tartalmazta, hogy mit kell összekészítenem és magammal vinnem a kórházba. Külön kell a vajúdás-szülés idejére egy kis csomag, külön egy nagyobb a várhatóan három napos kórházi tartózkodás idejére, és külön egy a baba részére.

 

A másik lista a babakelengye és egyéb, feltétlenül szükséges használati tárgyak listáját tartalmazta.

 

Az első reakcióm kissé ambivalens volt. Egyértelműen úgy éreztem, hogy valami elkerülhetetlen, nyomasztó esemény részese, sőt, főszereplője leszek, ha tetszik, ha nem. Valami fátumszerűen közeleg, és nem tudok kitérni előle, és nem is tudom befolyásolni. Csak elszenvedem a velem történő eseményeket. Talán most vált igazán valósággá, hogy szülni fogok. Másrészt nagyon megnyugtattak a védőnő szavai, mert éreztem, hogy nem én vagyok az első, aki átesik ezen, és mások is megcsinálták, akkor nekem is menni fog. Bár az igazi tapasztalat, hogy rádöbbentem, mennyire rettegek a szüléstől…

 

És a női dolgok. A védőnő elárulta, hogy a szülészeten a babák miatt télen-nyáron fűtenek, de a vajúdás és a szülés közben anélkül is rengeteget fogok izzadni. A szülés után pedig hatalmas mennyiségű vér távozik rövid idő alatt a szervezetből, így az extra méretű betét is kicsi lesz, ajánlatos speciálisat venni. Tőle hallottam először az anionos betétről, mely antibakteriális hatású, közömbösíti a baktériumokat, így különösen hasznos a szülés utáni napokra. (Bővebb termékismertető a winaliteanionosbetet.hu oldalon érhető el.) A hüvelyi szülés esetén jellemző gátseb gyógyulása miatt sem mindegy, hogy milyen környezetet tudunk biztosítani a sebnek. Főleg, hogy a tisztálkodás a szülés után rendkívül körülményes. Az értékesítés szerintem MLM rendszerben zajlik, de szerencsémre a szomszéd utcában lakik egy forgalmazó hölgy, aki egy csomagos kiszerelését is ad el. Nosza, egyből megvettem 4.700 Ft-ért az alábbi kis összeállítást: 8 db éjszakai betét (extra nedvszívó), 10 db nappali betét és 30 db tisztasági betét. A tisztaságiból egyet már ki is próbáltam, szerintem kiváló minőségű.

 

A védőnő azt ajánlotta, hogy a szoptatós hálóingből 2-3 darabot vigyek, de valami olcsót, úgyis valószínűleg véres lesz. És ha azt a rokonok nem viszik haza egyből kimosni, nos, jobb megszabadulni tőle. A bugyi szintén eldobható legyen. A melltartóba tejfelfogó betét legyen bőven, mert ha időben meg is indul a tejelválasztás, össze-vissza non-stop szivároghat vagy folyhat a tej, és nagyon kellemetlen a cicinél átázott ruházatban megjelenni a személyzet és a látogatók előtt. A tejelválasztás ritmusa csak több nap alatt, a baba étkezési szokásainak a kialakulása után áll be.

 

A védőnő már most felhívta a figyelmemet arra, melyet anyukám és mások is hangsúlyoztak. Ha a baba alszik, te is alszol, ha a baba felkel, megszoptatod. Az első pár héten annyi energiát kivesz a szoptatás az anyukából, hogy minden fél órát ki kell használni alvásra, pihenésre.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://carnaroli.blog.hu/api/trackback/id/tr853134114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása