HTML

Egy ínyenc kismama naplójából

Naplószerű bejegyzések egy kismamától, aki szeret főzni, a férjéről gondoskodni, és bízik abban, hogy hamarosan új taggal bővül a családja.

Friss topikok

  • Astrid Carolina: Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza ho... (2012.05.14. 14:38) Az első NST

Linkblog

Az első NST

2011.10.05. 13:06 Quo usque?

2011. október 5.

Múlt pénteken voltam az első NST vizsgálaton, mely a magzat szívhangjának mintegy negyedórás monitorozását jelenti. A védőnőm jó előre szólt, hogy készüljek fel arra, hogy akár fél napot is várnom kell majd, mivel maga a vizsgálat hamar megvan, azonban az eredményt csak orvos hagyhatja jóvá. És a mi kórházunkra is jellemző orvoshiány miatt gyakran órákat kell várni egy szülészre a vizsgálat után.

Reggel 7 órától lehetett menni az NST-re, én már 6.35-kor megérkeztem. Meglepetésemre teljesen üres folyosó fogadott, így olvasni kezdtem. Az NST-t végző szülésznő már 6.45 körül megérkezett, és pár perccel később már bent is voltam a kezelőszobában. Székre ültem, a pocakomon felhúztam a felsőt, és a szülésznő a pocakomra helyezett egy tappancsot, mely a baba szívhangját vette. A tappancs egy olyan készülékbe volt bekötve, mely jó erősen kihangosította a szívhangot, így közvetlenül a fülembe szólt a kisfiam gyorsvonat-szerű "szív-dübörgése". A készülék emellett egy kis papírra grafikonszerűen rajzolta szívritmus változásait.

A tappancsot kezemmel kellett fognom, szerencsére egyből jó helyre tette a szülésznő, nem kellett keresgélnem, hogy merrefelé van Bendegúz. A másik kezemben egy joystickhez hasonló készüléket fogtam, melynek a gombját akkor kellett megnyomnom, amikor éreztem Bendegúz mozgását.

Eleinte nagyon kellett koncentrálnom, hogy érezzek mozgást. Nem is nagyon éreztem, azonban szemmel láthatóan mozgott a pocakom, így én bizony nyomtam a gombot egyfolytában. Később Bendegúz úgy döntött, hogy zavarja a tappancs, és egyfolytában annak irányába rugdalt. Ennek köszönhetően csak a kötelező 15 percet monitorozták a babát, nem kellett ráhúznom semennyi időt sem.

Ezután vérnyomásmérés következett, majd ismét kiültem a folyosóra, hogy várjam az orvost. Kb. 7.15-kor meg is érkezett, megnézte az NST-t, rendben találta. Majd közölte, hogy az ultrahang vizsgálatot mégsem ő végzi el, mert az osztályvezető megbeszélést hívott össze, és a türelmemet kérte.

És igen.. elég sokat kellett várni. 9 óráig egyetlen orvos sem volt ezen az osztályon, közben csak gyűltek és gyűltek a kismamák. Majdnem 10 óra volt, mire végeztem. Ez azért elég nagy szó a 35. hét péntekén, mert az állandó és sürgető vizelési inger elég sok bosszúságot okoz az embernek.

Csíkos Carnaroli

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carnaroli.blog.hu/api/trackback/id/tr563279936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Astrid Carolina · http://babaselmenyeim.gportal.hu/ 2012.05.14. 14:38:56

Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza hogy újabb hétről olvassak. Nekem ezen a héten lesz az első Nst-m,remélem nálunk is minden rendben lesz. Eddig szerencsére problémamentes és nyugodt terhességem volt. Első kisbabámat várom,szintén kisfiút :) Remélem továbbra is olvashatom a klassz irásaidat.:Astrid
süti beállítások módosítása