HTML

Egy ínyenc kismama naplójából

Naplószerű bejegyzések egy kismamától, aki szeret főzni, a férjéről gondoskodni, és bízik abban, hogy hamarosan új taggal bővül a családja.

Friss topikok

  • Astrid Carolina: Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza ho... (2012.05.14. 14:38) Az első NST

Linkblog

Természetes szülés v. császármetszés

2011.11.09. 10:50 Quo usque?

Mivel Bendegúz sokáig farfekvéses volt, csak a 35. hét tájékán került szóba, hogy természetes úton is szülhetek. Sokáig úgy voltam, hogy a császármetszés nekem könnyebb lesz, a babának is nagyobb biztonságot jelent, hiszen a szülés közben könnyen oxigénhiány léphet fel. Ismertem az ellenérveket, miszerint sokkal nehezebb a szülés után a műtétesek sorsa, sokkal nagyobb a fájdalom, nehéz a mozgás, a tejtermelés is 4-5 nap múlva indul csak be.

A legfontosabb érv számomra azonban mégis az volt, hogy aki rendesen szül, annak egyből odaadják a babát a szülést követően, és a meztelen mellkasára fektetheti. Ezzel szemben a műtéteseknél elviszik orvosi vizsgálatra és megfigyelésre a babát, így 4-8 óra múlva kapja meg az anya a gyermekét. És ezt nagyon nem szerettem volna. Arra gondoltam, hogy szegény kicsikém kilenc hónapig a pocakomban volt, megszokta a testem közelségét, a szívem dobogását, és mennyire rémisztő lehet neki a kórház közege, ráadásul a szülés nehézségei után. Biztosan szüksége van rám, így nem szabad megengedni azt a luxust, hogy több órát magára hagyatva várakozzék egy melegen tartó pultban! Ráadásul az újszülöttek első órája rendkívül éber, és ezt ki kell használni a testi kontaktus létrehozására, a baba szeretgetésére.

A férjemmel megbeszéltük, hogy végig mellettem lesz a szüléskor, ő vágja el a köldökzsinórt rendes szülésnél. Császármetszés esetén pedig mindenhová követi a babát a megszületése után, én egyedül is elég leszek a műtőben.

Október 24-én este 10-kor szólt az ápolónő nekem, hogy bár 6-kor indítják a szülést, nekem már 5-kor át kell mennem a szülőszobára, így 4 órakor kelnem kell. Este új szobatárs érkezett a szobába, egy 26 éves fiatal nő, aki az 5. gyermekét várta. Iszonyatosan erős dohányszaga volt neki és a csomagjának is, a fél éjszakát hangos mobiltelefonozással töltötte. Ráadásul az esti viziten az orvostól megtudtuk, hogy méhen belüli és hüvelyi fertőzése is van, így az éjszakai vécéhasználatok előtt alaposan lefertőtlenítettem a mellékhelyiséget. Ha jól emlékszem, két órát aludtam ezen a szülés előtti éjjelen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://carnaroli.blog.hu/api/trackback/id/tr163365440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása