HTML

Egy ínyenc kismama naplójából

Naplószerű bejegyzések egy kismamától, aki szeret főzni, a férjéről gondoskodni, és bízik abban, hogy hamarosan új taggal bővül a családja.

Friss topikok

  • Astrid Carolina: Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza ho... (2012.05.14. 14:38) Az első NST

Linkblog

Mosószer babának

2011.08.26. 15:21 Quo usque?

Nagyon sokat foglalkoztam a várandósság alatt azzal, hogy milyen mosószert és öblítőt használjunk a babaruhákhoz. Alapvetően két dolog ösztönzött erre: egyrészt szinte az összes öblítőszerre allergiás vagyok, és ha Bendegúz csak egy csöppet is örökli ez irányú hajlamaimat, nagyon keserves hónapoknak nézünk elébe. Másrészt - talán dacból és makacsságból - nem vagyok hajlandó beállni az ipari méretű vegyszerfogyasztók táborába. Nemcsak iszonyúan drága, mérgező, környezetszennyező, de számomra teljesen természetellenes is, és talán emiatt idegenkedek leginkább a "hagyományos" mosóporoktól. Úgy vagyok velük, mint az élelmiszerek címkéjével: ha az ember figyelmesen végigolvassa, hogy mi minden van bennük, egyszerűen ki kellene, hogy forduljon a kezéből, annyi mű anyagot tartalmaznak.

Mivel tavasszal költöztünk be a kis tetőtéri lakásunkba, végre saját önálló mosodánk lett. Már a kezdetektől 10%-os ecetet használok öblítőszer helyett, hiszen fertőtlenít, élénkíti a színeket, lágyítja a textíliát, olcsó, valamint elvégzi a mosógép vízkőoldását is. Ha mértékkel bánunk vele, és csak 1 dl-t teszünk egy mosáshoz, kellemes, friss illata lesz a ruháknak. Néhanapján megengedek magamnak egy kis luxust, és pár csepp 100%-os tisztaságú illóolajat is csepegtetek a gép öblítőtartályába az ecet mellé. A kedvencem a levendula és a citrus illata. A rózsaolaj a férjemnek túl lányos, így inkább nem használom.

A mosópor/folyékony mosószer problémája azonban továbbra is fennmaradt. A mosható pelenkák tisztítása miatt tovább kutakodtam a témában, de egyelőre nem tudtam dönteni. Beszereztem mosószódát (közönséges nátrium-karbonátot), azt forró vízben feloldom, és azt teszem a mosógép adagolójába. A fehéreket szépen kimossa, a színeseknél kicsit kevesebbet használok, nehogy kifakítsa őket.

Igazából majd a használt pelenkák rendbetételével válik el, hogy ez a kombináció megfelelő-e  a mosáshoz. A folttisztításhoz már vettem DM-es epeszappant, de még nem próbáltam.

Valódi fehérítő sót (nátrium-perkarbonátot) is beszereztem, és abszolút meg vagyok vele elégedve, semmivel sem rosszabb, mint az anyukám által etalonként állított Vanish.

A problémám még az, hogy a mosószódát a legtöbb netes oldalon nem önmagában ajánlják, hanem a rendes mosópor felének-harmadának a kiváltásához, helyettesítéséhez. Én meg, ugyebár, egymagában használom. De eddig szépen kitisztította a ruháinkat, igaz, nem is voltak erősen szennyezettek.

Mosódiót korábban egy-másfél éven át használtunk, de nem igazán nyerte el a tetszésemet. A fehér ruhákat szürkévé tette, ezért nagy mennyiségű fehérítőt kellett mellé használni. Egy idő után dohos szaga volt a ruháknak, és hiába tettük apró zsákocskába a mosódiót, kipotyogtak a rostjai, darabkái a mosógépbe, és szépen beleálltak a ruhaszövetbe. Élmény volt kicsipegetni őket. Bár azóta már láttam folyékony mosódió-koncentrátumot is, nem hinném, hogy ismét kipróbálnám.

Az Almawin bio mosószereiről sok jót hallottam, azonban elég drágák. Nálunk lehet, hogy a bioboltban kapható (ennek még nem néztem utána), de ha csak a netről tudom rendelni, nem biztos, hogy emellett döntök.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://carnaroli.blog.hu/api/trackback/id/tr203182137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása