HTML

Egy ínyenc kismama naplójából

Naplószerű bejegyzések egy kismamától, aki szeret főzni, a férjéről gondoskodni, és bízik abban, hogy hamarosan új taggal bővül a családja.

Friss topikok

  • Astrid Carolina: Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza ho... (2012.05.14. 14:38) Az első NST

Linkblog

Bevált ételek

2011.08.26. 15:19 Quo usque?

A cukorbetegségemet a várandósság miatt sokkal komolyabban kellett vennem, mint bármikor korábban. A rendszeres vércukorszint mérések egyértelműen megmutatták, hogy mely élelmiszerek emelik meg hirtelen és nagy mértékben a vércukor szintemet, így nagyon sokat tanultam a szervezetemnek az egyes ételekre adott reakcióiról.

Most pár olyan ételt, élelmiszert, receptet ismertetek, melyek nálam beváltak, és nem terhelték meg a szervezetem szénhidrát-háztartását.

1. Barnarizs

Az abszolút favorit, a non plus ultra, a felülmúlhatatlan a barnarizs. Nemcsak egészséges, tápláló, magas a rost-, fehérje-, antioxidáns-, B-vitamin-tartalma, hanem valóban sokkal lassabban szívódik fel a normál fehér rizsnél. És szuper finom! Az elkészítésének a titka, hogy 24 órát vízben kell áztatni főzés előtt, így 30-40 perc alatt elkészül. Néha későn kapok észbe, és csak 10-12 órát tudom áztatni, de már ez is jelentősen lerövidíti a főzési időt. S nemrég hallottam a rádióban egy műsort, ahol arról volt szó, hogy a 24 órás áztatás alatt a barnarizs szemeiben olyan csírázási folyamatok indulnak be, mely révén sokkal egészségesebb lesz, mint az áztatás nélkül fogyasztott.

Vigyázat! A tasakos, előfőzött, bemetszett stb. "gyors barnarizs" már nem rendelkezik mindezen jótékony tulajdonságokkal. Gyors barnarizs nincs, csak lusta szakács.

Az elkészítési módján is sokat változtattam az idők folyamán. A legjobban úgy vált be, hogy extra szűz olívaolajon folyamatos kevergetés mellett viszonylag hosszabb idő alatt lepirítottam a lecsepegtetett, de nedves barnarizst, majd apránként, kb. 2 dl-enként adagoltam hozzá a forró vizet. Közben folyamatosan kevergettem, mint a rizottót, és ha felszívta-elfőtte a levét, ismét adtam hozzá egy kis forró vizet. Egy cseppet kell csak sózni, amikor már al dente, elzárom alatta a gázt, és fedő alatt gőzölöm egy kicsit.

Még finomabb, ha nem vízzel, hanem húsleves vagy zöldségleves levével önti fel az ember. Rizottósan krémes és ellenállhatatlan lesz, hogy ha egy kis darab vajat dobunk az elkészült rizsbe és gyorsan elkeverjük.

Dúsítani reszelt parmezánnal vagy más kemény sajttal, zöldborsóval, répával stb. érdemes.

2. Teljes kiőrlésű tészta

Lustaságom miatt csak egyszer készítettem magam teljes kiőrlésű lisztből száraz tésztát. Inkább megveszem a Barilla Integrale tésztáit, és azt főzöm ki. Viszonylag jó a felszívódása a hagyományos, finom lisztből készült társaival összehasonlítva, azonban meg sem közelíti a barnarizsét. Valószínűleg a főzés még jobban tönkreteszi a rostjait, így nagyon figyelni kell arra, mennyit fogyaszt belőle az ember.

3. Zöldalma és szemcsés sajt

Mostanában teljesen rászoktam a zöldalma-szemcsés sajt kombinációra. A zöldalma savanykásabb íze talán kevesebb szénhidrátot jelent az édes-kásás almákhoz képest. A fruktóz azonban még így is gyorsan felszívódik, így vagy zsírral, vagy rosttal együtt fogyasztva lehet lassítani a felszívódást. Mivel a rostos ételekben eleve sok a szénhidrát, inkább a sajtra és a húsra szavaztam társként az alma mellé. Az Aldiban leltem rá a Cottage Cheese nevű friss szemcsés sajtra, melynek csak 2,9 gramm a CH-tartalma 100 grammonként. Együtt fogyasztva finom és egészséges.

4. Wasa Fibre

Számomra a reggeli jelenti a legnagyobb kihívást a diéta megtartása szempontjából. Ébredéskor még nagyon-nagyon lassan indul be a szervezetem CH-anyagcseréje, így csak keveset lehet enni. Sokféle extrudált kenyeret kipróbáltam, személy szerint nekem az zabos Abonett ízlik a legjobban. Azonban a várandósság előrehaladtával egyre gyorsabban szívódott fel, és le kellett mondanom róla. Az orvosom tanácsára próbáltam ki a Wasa Fibre-t, mely szeletenként kb. 5 gramm CH-t tartalmaz. Azonban valóban nagyon rostos, ropogós, egészen megszerettem. Bár sok vizet kell hozzá inni, különben feltöri az ember szájpadlását.

5. Lindt Diät ét- vagy mogyorós csokoládé

Az édességről sajnos nem tudok lemondani, így szinte alig van olyan nap, hogy ne ennék egy kis diétás csokoládét. A számomra a legkedvezőbb összetételűek a Lindt diétás csokijai. Mivel alapból jobban szeretem a kesernyés étcsokoládét a tejcsokinál, a Lindt diétás étcsokija az első számú favorit, 25 gramm CH-t tartalmaz. Sajnos pár hónapja nem lehet kapni a városunkban, így áttértem a Lindt diétás mogyorós csokijára, ebben azonban már 30 g a CH.

A Milka diétás termékei számomra émelyítően édesek. A Canderel mandulás-rizses tejszelete és a Ritter Sport diétás étcsokija azonban még finom, bár az utóbbi nagyon kemény,alig bírok belőle törni egy-egy kockát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://carnaroli.blog.hu/api/trackback/id/tr813182132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása