HTML

Egy ínyenc kismama naplójából

Naplószerű bejegyzések egy kismamától, aki szeret főzni, a férjéről gondoskodni, és bízik abban, hogy hamarosan új taggal bővül a családja.

Friss topikok

  • Astrid Carolina: Szia:) Nagyon örülök,hogy rábukkantam a blogodra.Nagyon tetszik és mindig szivesen térek vissza ho... (2012.05.14. 14:38) Az első NST

Linkblog

A hozzátáplálás tapasztalatai 8 hónapos korig

2012.07.24. 22:32 Quo usque?


Utólag visszagondolva, ebben is elkövettem jó pár hibát. A szándékom mindig jó volt, csak tudatlan, megfontolatlan voltam.

Először is: senki nem szólt arról, hogy a hozzátáplálással együtt már itatni is kell a babát, hogy ne legyen székrekedése. Nos, én vagy 2-3 hétig egy korty vizet sem adtam a fiamnak, csak csodálkoztam, hogy mindig sír, és cicit követel. Arra gondoltam eleinte, hogy lelkileg nem áll készen a szilárd ételekre, és én erővel tömöm belé azt, amit nem akar megenni. Sokszor evés közben, vagyis inkább már az elején, oldalra fordította a kis fejét, és a mellemet kereste. Utólag rájöttem, így jelezte, hogy szomjas volt.

Az itatás próblémáján túl továbbra is jelen volt a székrekedés. Mivel a hozzátáplálás korai szakaszában adható ételek szinte kivétel nélkül megfogják a székletet, rettenetes gondban voltam, hogy február végén, március elején mit adhatnék a babámnak.

Ami erősen köti a székletet:
sárgarépa
alma
burgonya
fehér rizs

Személyes tapasztalatok arról, hogy mi vált be székletlazítóként:
1. Őszibarack. Szerencsére még a várandósság idején jó pár üveggel befőztem, így egy jó darabig tudtam adni Bendegúznak. Amikor elfogyott egyrészt a Hipp őszibarackos almáját, a Nestlé Baby Compote 6 hós (alma, őszibarack, sárgabarack, körte) termékét, és a a Nestlé Naturnes Gartenfrüchte (alma, őszibarack, sárgabarack, körte) termékét kellett bevetni.

2. Barnarizs. Első nap kicsit “beleköt” a babába, hirtelen gyarapszik tőle a tömege, de ahogyan ürül, minden rendben lesz tőle.

Azt is csak utólag tudtam meg, hogy az újburgonya nem ajánlott babáknak, nálunk is erős hasfájást okozott. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://carnaroli.blog.hu/api/trackback/id/tr574676156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása